lördag 18 februari 2012

Melodifestival, större än elitserien...

Jag hade inte tänkt att kommentera annat än kommunalpolitik här, men idag måste jag bara få ösa ur mig... Har precis sett Sverige rösta fram Ranelid till final i melodifestivalen. Vad händer tänkte jag, sen fick jag höra att det var en bojkott av melodifestivalen som gjorde så att den här låten gick vidare. Melodifestivalen är lika hatad som älskad och engagerar alla i Sverige. Antingen så är man emot eller för, men tittar gör man. Svårt att låta bli eftersom att alla andra tittar och kommenterar. Om man inte tittar missar man diskussionen på jobbet å måndagen, eller diskussionen på FB.

Det som hände ikväll var dock tragiskt, inget mirakel. Ranelids låt var så dålig att jag hellre lyssnar till en dammsugare. Problemet är väl egentligen inte att hans låt gick till final, det är ju faktiskt att den fick vara med i över huvudtaget..
Det är som om de som tar ut låtarna vill lägga ner sig själva. Vad tänkte ni med? Torsten Flinks låt var ju i allafall bra.

Melodifestivalen är svensk kultur och Sveriges möjlighet att göra reklam för landet om vi vinner, att skicka Ranelid till Eurovision är som att slänga bort en halv miljard i reklambudget. Vore bättre att skicka kungen!
Att dumpa melodifestivalen är dumt, den fyller arenorna i Sverige med barnfamiljer varje år. Arenorna fylls betydligt mer vid melodifestivalen än vid Elitserien eller Allsvenskan för den delen. Jag ber alla som inte tycker om melodifestivalen att Inte rösta på Ranelid i finalen, låt oss som älskar den få ha den ifred!

Och ni som bestämmer vilka bidrag som får vara med, kolla med Bert nästa gång, han skulle ha sågat den här låten vid fotknölarna!!! Ta in låtskrivare som är helt färska istället, det måste ha funnits bättre bidrag än den här låten???

Önskar alla en trevlig kväll!!!

1 kommentar:

  1. Gillar citatet: "Ranelids låt är så dålig att jag hellre lyssnar på en dammsugare".

    SvaraRadera